Արհեստական բանականությունը սովորել է հայտնաբերել վտանգավոր վարորդներին
Գիտնականների միջազգային խումբը միավորել է համարանիշերի և դեմքի ճանաչման տեխնոլոգիաները՝ ստեղծելով ալգորիթմ, որը կարող է հայտնաբերել մեքենավարման վտանգավոր ոճ և ղեկի վրա ուշադրությունը շեղող սովորություններ ունեցող վարորդներին:
Ամեն տարի ավտոմոբիլային վթարների հետևանքով ամբողջ աշխարհում ավելի քան մեկ միլիոն մարդ է զոհվում: Ճանապարհատրանսպորտային պատահարների հիմնական պատճառը վտանգավոր վարումն է և վարորդի անուշադրությունը: Ոմանք քնում են ղեկին կամ խոսում են հեռախոսով՝ շեղվելով ճանապարհային իրավիճակից: Բազմաթիվ միջադեպերից խուսափելու համար անհրաժեշտ է համարվում նման վարքի բացառումը:

Էդիտ Քոուենի, Մալայայի և Մելբուրնի համալսարանների հետազոտողները աշխատանք են հրապարակել, որտեղ պատմել են իրենց նոր ալգորիթմի մասին, որը մեքենաների հոսքի մեջ կարող է հայտնաբերել վտանգավոր վարորդներ: Ի սկզբանե հետազոտողները ձգտել են ստեղծել ծրագիր, որը հստակ կարձանագրեր համարանիշերը եղանակային ցանկացած պայմանների, նույնիսկ՝ թույլ լուսավորության կամ հորդառատ անձրևի դեպքում: Այդպիսի ալգորիթմն արդարացրել է իրեն և ընդամենը վայրկյանից էլ քիչ ժամանակում մշակել է ստացված տեղեկատվությունը:

Ուսուցման ընտրողության համար գիտնականներն օգտագործել են մալայզիական մայրուղու ճանապարհային տեսախցիկների ձայնագրությունները: Յուրաքանչյուր պատկերում հետազոտողներն ընդգծել են հետաքրքրող հատվածը: Ապա ծրագիրն առանձնացրել է այդ հատվածի օբյեկտները և դրանք օգտագործել ուսուցման համար: Հեղինակները ստուգել են համարանիշերի որոշման ճշտությունը և նեյրոնային ցանցի միջոցով աշխատանքը համակարգել են:
Արդյունքում գիտնականներն ալգորիթմ են ստացել, որից գործնականում հնարավոր չէ համարանիշերը թաքցնել: Հեղինակները ծրագիրը կապակցել են այլ նեյրոցանցի հետ, որը կարող է ճանաչել ղեկին նստած մարդկանց դեմքերը: Այդ երկրորդ նեյրոցանցը նաև կարող է հստակեցնել՝ մարդը ամրակապվա՞ծ է, հեռախոսո՞վ է խոսում, թե՞ քնած է: Բացի այդ՝ նշված երկու ծրագրերին կարելի է ավելացնել նաև երրորդը, որը վերլուծում է վարորդի մանևրները և որոշում վարորդի մեքենավարման վտանգավորության աստիճանը: Աշխատելով համատեղ՝ այդ ալգորիթմները կարող են ստեղծել այն վարորդների բազա, որոնց վարքը ճանապարհներին կարող է վտանգ ներկայացնել մյուսների կյանքի համար:
Հաղորդվում է, որ Արցախյան երկրորդ պատերազմի ժամանակ «Իսկանդեր» է կիրառվել անմիջապես Բաքվի ուղղությամբ: Իսրայելական «Բարաք-8» ՀՕՊ-ն այն որսացել է, սակայն դրանից անմիջապես հետո Ալիևը համաձայնել է գնալ հրադադարի:
Հակոբ Արշակյանի հաղորդմամբ` կայանի նպատակն արբանյակային տեղորոշման GPS, GLONASS և այլ տեսակի համակարգերի վրա ազդելն է: «X-100»-ը կարող է խափանել մինչև 100 կմ հեռավորության վրա գտնվող անօդաչու թռչող սարքերի և այլ սարքավորումների տեղորոշման համակարգերի աշխատանքը:
Իրանցի պաշտոնյան նշել է, որ «լավ չէ, երբ Իրանը ներառված չէ Ղարաբաղում կրակի դադարեցման կոմիտեում»: Նրա խոսքով` դա չի կարող նպաստել խաղաղությանը և տարածաշրջանի երկրների երկարատև շահերին:
Փաստերի ստուգման հարթակն արձանագրում է, որ Ռուսաստանի պաշտպանության նախարարության և Ադրբեջանի նախագահի հայտարարություններն իրականությանը չեն համապատասխանում։
Հաղորդվում է, որ Արցախյան երկրորդ պատերազմի ժամանակ «Իսկանդեր» է կիրառվել անմիջապես Բաքվի ուղղությամբ: Իսրայելական «Բարաք-8» ՀՕՊ-ն այն որսացել է, սակայն դրանից անմիջապես հետո Ալիևը համաձայնել է գնալ հրադադարի:
Ռուսական պաշտպանական գերատեսչության հաղորդմամբ` Հայաստանի զինված ուժերի կազմում գտնվող բոլոր «Իսկանդեր» հրթիռները գտնվում են երկրի զինապահեստներում:
Նշվում է, որ վերջնական որոշումը պետք է համաձայնեցվի ԱՄՆ-ի հետ: Այս գործընթացի մասն են համարվում նախագահ Արմեն Սարգսյանի հանդիպումները Լոնդոնում: Փարիզին կարող են միանալ նաև Աթենքի ներկայացուցիչները` ռազմական դիտորդների մակարդակով:
Գեղարքունիքի մարզում երկրաշարժը զգացվել է 5-6 բալ ուժգնությամբ, Կոտայքի, Տավուշի, Լոռու և Արարատի մարզերի բազմաթիվ բնակավայրերում՝ 4-6 բալ ուժգնությամբ, Երևան քաղաքում՝ 3-4 բալ ուժգնությամբ:
Փաստերի ստուգման հարթակն արձանագրում է, որ Ռուսաստանի պաշտպանության նախարարության և Ադրբեջանի նախագահի հայտարարություններն իրականությանը չեն համապատասխանում։
Մեկնաբանությունները