Եթե Վրաստանը մերժի Աբխազիա-Հայաստան երկաթուղին, ապա ավելի մեծ կախվածություն կունենա Թուրքիայից. կարծիք
Միջազգային փորձագետի կարծիքով` եթե Բաքու-Թբիլիսի-Կարսը Եվրոպան կապում է Ասիայի հետ, ապա նոր «Անդրկովկասյան Տրանսսիբը», եթե անցնի Վրաստանի տարածքով, հյուսիսը կմիացնի հարավի հետ` Սոչի-Սուխում-Թբիլիսի-Երևան երթուղով:
Բաքու-Թբիլիսի-Ախալքալաք-Կարս (ԲԹԿ) երկաթուղու շահագործումից հետո Վրաստանը «չինական-կովկասան-եվրոպական» տրանսպորտային միջանցքի մաս է դարձել: Ռուս և վրաց ժողովուրդների միասնականության հիմնադրամի նախագահ Վլադիմիր Խոմերիկիի խոսքով` ներկայումս Թբիլիսին հնարավորություն ունի «Երկաթե մետաքսի ճանապարհը» միացնելու նաև Ռուսաստանին, Աբխազիային և Հայաստանին:
Միջազգային փորձագետի կարծիքով` եթե ԲԹԿ-ն Եվրոպան կապում է Ասիայի հետ, ապա այսպես կոչված նոր «Անդրկովկասյան Տրանսսիբը», եթե անցնի Վրաստանի տարածքով, հյուսիսը կմիացնի հարավի հետ` Սոչի-Սուխում-Թբիլիսի-Երևան երթուղով:
Աբխազիան արդեն հայտարարել է իր տարածքով հաղորդակցությունը վերականգնելու պատրաստակամության մասին, ինչին, Խոմերիկիի խոսքով, Թբիլիսին պետք է դրական արձագանքի, քանի որ «հյուսիս-հարավ» կովկասյան տրանսպորտային միջանցքը հետաքրքիր առաջարկ է նախ Վրաստանի համար:
Փորձագետը նշել է, որ Արցախյան պատերազմից հետո տարածաշրջանում իրավիճակը փոխվել է, հայտնվել են նոր խաղացողներ ու նոր հետաքրքրություններ:
Նա անսպասելի է համարել Հայաստանի և Ադրբեջանի միջև ձեռք բերված պայմանավորվածությունը` Վրաստանը շրջանցող երկաթուղու վերականգնման մասին: Այս դեպքում, փորձագետի խոսքով, Վրաստանը, հապաղելու դեպքում, կարող է դուրս մնալ տրանսպորտային հանգույցի շահավետ միջավայրից:
Վլադիմիր Խոմերիկիի խոսքով` ներկայիս «Անդրկովկասյան Տրանսսիբի» հարցում հետաքրքրված են տարածաշրջանի բոլոր խաղացողները` Հայաստանն ու Ադրբեջանը, Թուրքիան և Իրանը, Ռուսաստանը, ինչպես նաև Վրաստանն ու Աբխազիան:
Փորձագետի կարծիքով` Վրաստանը չպետք է մերժի Հայաստանի տարածքով Իրանի, ապա և` Պակիստանի, Հնդկաստանի ու Չինաստանի հետ կապվելու հնարավորությունը, հակառակ դեպքում, նրա համոզմամբ, հսկայական կորուստներ կկրի:
Խոմերիկին նաև ընդգծել է, որ եթե Վրաստանը հրաժարվի Աբխազիա-Հայաստան ուղղությունից, ապա ավելի մեծ կախվածության մեջ կհայտնվի Թուրքիայից, ինչը հղի է վրացական տարածքների իսլամականացմամբ:
Փորձագետը նաև շեշտել է, որ ցամաքային «կովկասյան» միջանցքի գործարկման դեպքում Բաթումի և Փոթի նավահանգիստները ոչ միայն չեն տուժի, այլև հավելյան ծանրաբեռնվածություն կստանան:
Հաշվարկները ցույց են տալիս, որ Հայաստանն արդեն 30 տարի ենթարկվում է թուրքական զավթողական քաղաքականությանը: Նոր ուղիները հնարավոր կլինի շահագործել միլիոնավոր դոլարների ներդրումների գնով` դրա դիմաց տարեկան մի քանի տասնյակ մլն դոլարների շահույթ ստանալով, սակայն քաղաքականապես ու ընդհանրապես` կտուժի:
Նախկինում մի քանի անգամ խոսվել է Հայաստանում ֆրանսիական բազայի ստեղծման ծրագրերի մասին, իսկ այժմ նշվում է, որ ֆրանսիական ուժերը Հայաստան կարող են տեղափոխվել Վրաստանի տարածքից:
Հակոբ Արշակյանի հաղորդմամբ` այն նախատեսված է հակառակորդի հետևակի և ռազմական տեխնիկայի խոցման համար։ ՕԳ-7Վ-ն պետական փորձարկումներ է անցել, այժմ գտնվում է սերիական արտադրության փուլում։
Նշվում է, որ ներդրողը մտադիր է ռազմաարդյունաբերական գոտի ստեղծել, այնտեղ արտադրել զրահամեքենաներ, սակայն Կառավարությունը չի թույլատրում: Վահան Քերոբյանի խոսքով` ինքն է կանգնեցրել այդ նախագծի որոշման կայացումը, քանի որ «այն ծիծաղելիորեն արհամարհում էր ՀՀ քաղաքացիների շահերը»։
Նշվում է, որ վերջնական որոշումը պետք է համաձայնեցվի ԱՄՆ-ի հետ: Այս գործընթացի մասն են համարվում նախագահ Արմեն Սարգսյանի հանդիպումները Լոնդոնում: Փարիզին կարող են միանալ նաև Աթենքի ներկայացուցիչները` ռազմական դիտորդների մակարդակով:
Նախկինում մի քանի անգամ խոսվել է Հայաստանում ֆրանսիական բազայի ստեղծման ծրագրերի մասին, իսկ այժմ նշվում է, որ ֆրանսիական ուժերը Հայաստան կարող են տեղափոխվել Վրաստանի տարածքից:
Փաստերի ստուգման հարթակն արձանագրում է, որ Ռուսաստանի պաշտպանության նախարարության և Ադրբեջանի նախագահի հայտարարություններն իրականությանը չեն համապատասխանում։
Մեկնաբանությունները